GRUPA „JEŻYKI” „KOTKI” „TYGRYSKI”
"Mowa nie pojawia się w jednej chwili. Nie jest królikiem wyskakującym z kapelusza, ale długą historią o króliku, jeszcze zanim ujrzymy końcówki jego uszu na brzegu cylindra…" [M. Rybka]
Zdania konstruowane przez trzylatka, początkowo zbudowane są z dwóch, trzech elementów. Maluch łączy wyraz w zdania. Kończąc 3 rok życia, będzie ich średnio około sześciu w zdaniu. Mowa rozwija się od zdań prostych do złożonych. Motoryka narządów mowy cały czas się doskonali. Mówi się, że to wiek zadawania pytań. Czterolatek buduje dłuższe odpowiedzi na proste pytania i zaczyna używać pojęć abstrakcyjnych. To wiek dalszego zadawania pytań, ale też wiek narracji i budowania opowiadań. Czterolatek coraz lepiej rozumie i stosuje wyrażenia przyimkowe, określające relacje przestrzenne. Zajęcia w tych grupach mają charakter profilaktyczny. Wykonujemy ćwiczenia oddechowe, słuchowe, artykulacyjne, logorytmiczne, ruchowe. Stymulujemy naturalny rozwój mowy, usprawniając motorykę ,pracę narządów mowy.